تعمیر پوسیدگی یخچال

پوسیدگی بدنه یخچال و زنگ زدن فولاد ضدزنگ

فولاد ضدزنگ یک انتخاب محبوب برای یخچال و فریزر است زیرا پوششی بادوام و شیک دارد؛ اما حتی یک روکش صاف و درخشان از فولاد ضد زنگ می‌تواند مستعد رگه‌های ریز زنگ یا لکه‌های قرمز رنگ باشد. استفاده از محصولات تمیزکننده نامناسب می‌تواند کروم موجود در مواد فولادی ضدزنگ را که از نفوذ رطوبت به لایه فولادی زیرین جلوگیری می‌کند، از بین ببرد. استفاده از سفیدکننده می‌تواند باعث خوردگی فولاد ضدزنگ و پوسیدگی بدنه یخچال شود.

علل شایع پوسیدگی بدنه یخچال

پوسیدگی بدنه یخچال در قسمت داخلی آن اغلب در نتیجه تراکم است. پوشش محافظ داخل یخچال فریزر از بین می‌رود و فلز زیرین را در معرض رطوبت داخل یخچال قرار می‌دهد. با گذشت زمان، فلز لکه‌های زنگ‌زده ایجاد می‌کند. قفسه‌های فلزی داخل یخچال نیز در صورت از بین رفتن پوشش محافظ، مستعد زنگ‌زدگی و پوسیدگی هستند.

وقتی هوای گرم آشپزخانه با هوای سرد یخچال برخورد می‌کند، رطوبت ایجاد می‌شود. یخچال شما ممکن است به درستی توسط سازنده عایق یا پوشش داده نشده باشد و همین باعث جمع شدن رطوبت در داخل یا خارج دستگاه شود.

دلایل دیگر پوسیدگی بدنه یخچال عبارت‌اند از ۱.عدم پاک‌سازی سریع خیسی‌ها یا ۲.استفاده از محصولات پاک‌کننده اشتباه. به عنوان مثال، هرگز نباید از سیم ظرف‌شویی برای تمیز کردن یخچال استفاده کرد، زیرا ذرات ریز باقی‌مانده می‌توانند زنگ بزنند. علاوه بر این، اگر آب روی سطح دستگاه باقی بماند، ذرات آهن موجود در منبع آب شما می‌تواند پوسیدگی ایجاد کند. با دیدن پوسیدگی بدنه یخچال نترسید. زنگ‌زدگی و پوسیدگی بدنه یخچال همان اکسید آهن است و برای سلامتی شما مضر نیست. همچنین، جذب غذای یخچال شما نمی‌شود. با این حال، زشت به نظر می‌رسد و خوشایند نیست؛ و اگر به‌سرعت تعمیر نشود، به‌سرعت پخش می‌شود و می‌تواند یخچال شما را ضعیف کند.

راه‌حل‌های موجود برای تعمیر پوسیدگی بدنه یخچال

هنگامی که پوسیدگی در قسمت‌های کوچک پاک شد، می‌توان نواحی آسیب دیده را با رنگ مناسب دوباره پوشاند. این رنگ‌های خاص در بسیاری از فروشگاه‌های لوازم خانگی موجود است. اگر پوسیدگی صدمات زیادی ایجاد کرده باشد، باید گزینه‌های دیگری را انتخاب کنید. اگر یخچال نو است و دارای گارانتی است، با سازنده یا فروشنده تماس بگیرید. یخچال‌های خارج از گارانتی را می‌توان در مغازه‌های تعمیر خودرو دوباره رنگ کرد، اما باید هزینه‌های رنگ‌آمیزی مجدد را با هزینه اولیه دستگاه سنجید. پوسیدگی می‌تواند درب یخچال شما را نامناسب جلوه دهد. بااین‌حال، یخچال ممکن است به‌خوبی کار کند و نیازی به تعویض نداشته باشد. شما می‌توانید برای تعمیر پوسیدگی بدنه یخچال اقدام کنید و با چندین روش تمیز کردن، آن را به حالت اولیه بازگردانید.