آموزش تعمیر لاستیک درب یخچال

آموزش تعمیر لاستیک درب یخچال

تعمیر لاستیک درب یخچال علی رغم سادگی، کاری بسیار مهم در حفظ سلامت یخچال شما و افزایش طول عمر آن است.  لاستیک درب یخچال وظیفه حفظ سرمای موجود در کابین یخچال را به عهده دارد. وجود هر گونه نشتی می تواند منجر به ایجاد فشار مضاعف به موتور یخچال و خرابی آن شود. از آن جایی که این قسمت به طور مستقیم روی سلامت دستگاه شما اثر می گذارد، بهتر است نشانه های خرابی آن را بدانید و به موقع برای رفع آن اقدام کنید.

عوامل خرابی لاستیک درب یخچال

 عموماً عوامل زیادی وجود دارد که باعث خرابی این محصول شود. به صورت کلی، اولین عامل استفاده نادرست از یخچال می‌باشد.  زمانی که فشار بیش از اندازه وارد شود و یا لاستیک دستکاری شود، ممکن است باعث شود که محصول در کمترین زمان ممکن خراب و یا پاره شود.

کثیف شدن و آغشته به برخی از مواد غذایی نیز می‌تواند عامل دیگری برای خراب شدن این قطعه باشد. پس همیشه شما باید با یک پارچه نم‌دار به خوبی آن را تمیز کنید تا از چرب شدن و چسبندگی جلوگیری نمایید.

"آموزش

مشکلات خرابی لاستیک درب یخچال

همانطور که می‌دانید، خرابی لاستیک درب یخچال با مشکلات زیادی همراه است. اولین و شایع‌ترین مشکل آن، این است که باعث می‌شود دمای درون یخچال مناسب نباشد و در نتیجه باعث خراب شدن مواد غذایی شود. همین باعث می‌شود که موتور یخچال به صورت مداوم کار کند، در نتیجه به قسمت‌های دیگر نیز آسیب می‌زند.

مشکل دیگری که در پی خرابی لاستیک به وجود می‌آید ورود گرمای بیرون از یخچال، باعث یخ بستن و یا برفک بستن بیش از اندازه شود. در این صورت ممکن است باعث کاهش عمر یخچال شما شود. همچنین یکی از مشکلات دیگر عدم بسته شدن درب یخچال است. زمانی که لاستیک شل می‌شود و یا ترک می‌خورد این اتفاق می‌افتد. پس ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در صورت خرابی این محصول در اسرع وقت جهت تعویض و یا تعمیر لاستیک اقدام نمایید. مشکلات خرابی لاستیک درب یخچال امری ساده است ولی این موضوع بسیار مهم بوده و طول عمر یخچال به این قطعه بستگی دارد.

نشانه‌های خرابی لاستیک درب یخچال

 چک کردن به موقع و دانستن نشانه‌های خرابی باعث می‌شود با سرعت هرچه تمام‌تر اقدام به تعمیر و یا تعویض این قطعه نمایید. علایم و نشانه های خرابی لاستیک در یخچال عبارت اند از

1-افزایش هزینه برق

 زمانی که لاستیک دور یخچال خراب شود موتور یخچال تمام تلاش خود را می‌کند تا حرارت درون یخچال را حفظ نماید و دمای داخلی را به حد مطلوب برساند. همین امر باعث بالا رفتن مصرف برق و افزایش هزینه ان می شود.

2-احساس هوای سرد در اطراف درب

 زمانی که لاستیک درب یخچال خراب می‌شود امکان درست بسته نشدن آن بسیار زیاد است. در نتیجه هوا به داخل نفوذ می‌کند در این هنگام احساس هوای سرد در اطراف درب یخچال احساس می‌شود و همین می‌تواند یکی از مهم‌ترین و راحت‌ترین نشانه‌های خرابی لاستیک باشد.

3-بوهای نامطبوع داخل یخچال

 ورود بوهای نامطبوع از اطراف به درون یخچال به راحتی صورت می‌گیرد و در نتیجه مواد غذایی شما مثل همیشه تازه نمی‌ماند و شما متوجه بوی نامطبوع می‌شوید.

اهمیت لاستیک درب یخچال

روش تعمیر لاستیک در یخچال

 لاستیک‌های درب یخچال با توجه به مدل یخچال متفاوت است، برخی از مدل‌ها پیچی و فشاری هستند که به راحتی قابلیت تعویض و یا تعمیر را به همراه دارند. اما مدل‌های دیگر پرسی هستند که کمی دشوار بوده و نیاز به تجربه افراد متخصص در این زمینه دارد. با ما همراه شوید تا ما نکات لازم برای تعویض این قسمت از لاستیک یخچال را بیان کنیم .

  • اولین نکته این است که اطمینان داشته باشید به صورت کلی جریان برق قطع  یخچال کاملاً خاموش می‌باشد.
  • نسبت به میزان خرابی لاستیک درب یخچال اطمینان حاصل فرمایید. در بعضی از مواقع با توجه به عوامل زیادی که در بالا ذکر شده است ممکن است به درب یخچال نیز آسیب رسیده باشد. در این صورت تعویض لاستیک نمی‌تواند کمک زیادی به فرد نماید.
  • بعد از اینکه از دو مرحله بالا اطمینان حاصل فرمودید به راحتی می توانید با کمک پیچ‌هایی که روی درب یخچال مشخص شده است آن را جدا کنید.
  • بعد از اینکه عمل جداسازی صورت گرفته است نوار را می‌توانید به راحتی بچرخانید ولی به صورت کامل جدا نکنید.
  •  سپس لاستیک را بیرون بکشید و از لاستیک جدید برای جایگزینی استفاده نمایید. برای چسباندن لاستیک بهتر است از قسمت گوشه درب یخچال شروع کنید.
  •  این گونه کنترل بر روی قرار دادن لاستیک راحت‌تر و همچنین سرعت عمل شما بالاتر می‌رود. بعد از این مرحله حتماً باید آب جوش لاستیک خود را تنظیم کنید.آب جوش لاستیک باعث نرم شدن آن می‌شود تا به درب یخچال بچسبد. این قسمت همان فوت کوزه‌گری تعویض لاستیک می‌باشد که شما با دانستن آن می‌توانید به خوبی عمل تعویض را انجام بدهید.
  •  سپس با کمک چسب کاغذی می‌توانید به محکم بودن آن کمک کنید. همچنین نباید به مدت چند ساعت درب یخچال را باز نمایید. ممکن است با یک بار چسباندن به صورت کلی لاستیک به درب یخچال نچسبد. پس نگران نباشید شما باید این مراحل را به خوبی چند بار تکرار کنید.

جمع بندی

تعمیر لاستیک درب یخچال می تواند توسط افراد و یا متخصصین صورت بگیرد. اگر شما در این زمینه سر رشته دارید و یا به کارهای این چنینی علاقمند هستید می‌توانید به راحتی با آموزش‌های کوتاه و لازم، خودتان لاستیک را تعویض نمایید. در غیر این صورت تکنسین های سرما نوین در سریع ترین زمان ممکن مشکل را حل خواهند کرد.

آموزش تعمیر لاستیک درب یخچال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علت سروصدای یخچال

علت سرو صدای یخچال

تصور علت سروصدای یخچال می‌تواند نشانه خرابی یکی از قطعات دستگاه و زمینه ساز مسائل جدی تری باشد. صدای یخچال

ادامه مطلب »